Wednesday, July 7, 2010

merindui kem

oke. aku rasa da lama sangat aku tak update blog kan?

Umm..aku RINDU kem Kadet Polis sangat sangat!! kalau lah dapat patahkan balik masa ni,

aku nak 2,3,4 Julai 2010 tu balik.. aku tak nak 2,3,4 Julai tu berlalu..:'(

rindu group aku..HYPER TEAM!!!
da la tahun ni tahun last aku join kem kadet..sedih sehh..

tahun depan aku da habis sekolah..

umm..banyak pengalaman yang aku dapat kat kem kali ini berbanding kem tahun lepas dekat Taman Negara Endau Rompin,Selai..

now aku nak cerita sikit aktiviti aku masa kat kem.Sikit je tau.Banyak2 nanti boring lak nak baca kan..





Hari pertama


-kumpul kat sekolah tunggu trak polis datang ambil untuk pergi stadium.

Then masa kat stadium,kami daftar diri and diagih2kan untuk naik bus mana.

Platun perempuan naik bus,platun lelaki naik trak.Aku pun tak tahu
kenapa kali ni platun perempuan kena naik bus untuk pergi kem.

Dalam perjalanan, aku jalankan tugas aku seperti biasa iaitu tido! HAHA.

Dalam kul 12p.m kami tiba di Pantai Pasir Lanun..
selepas itu kami dirikan khemah,kemas barang,masak,siap2kan diri,pergi tazkirah and.........................

malam yang ditunggu tunggu sudah tiba sebab ada Night Walk&Burung Hantu.. :D

masa night walk,aku Victim of special case yang dijaga oleh Tuan Hj Rahmat ! sape yang g kem tu mesti tahu special case ni ape.

first aku takut sebab aku special case.tapi aku buat biase2 je..beranikan diri je..

kat dalam hutan tu kumpulan special case dapat berhenti kat kubur lanun..

kumpulan lain aku tak sure diaorang dapat berhenti kat kubur lanun tu ke tak.

kitaorang disuruh sedekahkan Al-fatihah kepada lanun2 yang da meninggal tu.. HAHA.

jeng jeng jeng! masa tengah baca Al-fatihah tu kann, hidung aku b
au sesuatu yang harum gila!

bila aku tanya dak2 lain diaorang kata diaorang tak bau & diaorang kata diaorang tak pakai perfume pun. HAHA.

bau ape tu babe??? aku pun tak berani nak ulas lebih2..


da selesai semua aktiviti malam tu kitaorang pun balik khemah dan ti
do!






Hari kedua

-5.30a.m da bangun then terus pegi mandi.bilik air ramai gile gile gile orang!

kena queue up dulu oke! 1/2 jam aku tunggu baru dapat mandi.


then kteorg ade senaman pagi,nyanyian lagu Polis and bla..bla..bla..

senaman paginya ialah Poco-poco beb! HAHA..

aku da la zero bab poco-poco ni.macam ketam je aku ber poco-poco.

then ade jungle tracking. suke sangat sebab dapat cooperate in one team!
GO HYPER TEAM!!! hahas! :D


malamnya ada Malam Kebudayaan. HYPER TEAM diberi tugas untuk melakukan sketsa yang bertema 'lawak jenaka'..

selesai je malam kebudayaan kteorg ade War Game!

War game ni habis pukul 4a.m.. memang penat & ngantuk yang amat sangat!






Hari terakhir

-budak2 sekolah aku bangun lambat. ni semua kesan daripada tido pukul 5a.m lebih..

budak2 sekolah aku & budak2 sekolah lain yang lambat bangun pun kena denda..

then ade senaman pagi,ikhtiar hidup/membaca peta oleh PDRM.

pukul 10.30a.m kteorg runtuhkan khemah & majlis penutup..


pukul 3p.m kteorg bertolak balik JB.. ;)


banyak sangat pengalaman yang aku dapat. kenangan indah2 belaka walaupun selalu kena denda.HAHA!

aku nak tunjuk gambar2 aku & kawan2 masa kat kem..tengok oke! ;)

budak SMK TAMAN DAYA,JB

this is my team HYPER TEAM!!!



gambar banyak lagi tapi aku malas nak upload.kat FB ade banyak. hehhe ;)

No comments:

Post a Comment

♥ memory ♥